Monday, 04 June 2018 11:57

Seminario: I Big Data ai tempi del GDPR

Written by

In data 4 giugno 2018 in aula FA1E il dott. Fabio Cavazzuti, Chief  Information Security Officer Data Protection Manager presso Doxee, terrà il seminario dal titolo "I Big Data ai tempi della GDPR".

In data 28 maggio 2018 il prof. Patrizio Bianchi terrà presso l'aula magna del dipartimento di Ingegneria "Enzo Ferrari" una lezione magistrale dal titolo "4.0 La Nuova Rivoluzione Industriale".

Locandina dell'evento

I rappresentanti degli  studenti di dottorato “ Luca Gagliardelli, Luca Di Cecilia, Giulio Salierno e alcuni studenti della laurea e laurea magistrale in Ingegneria Informatica partecipano al workshop "tecnologie esponenziali “, organizzato da Impactscool. Il coordinatore del dottorato, prof. Sonia Bergamaschi parteciperà alla panel che si terrà a partire dalle 17.00

Relatori evento

Presentazione workshop

Il giorno 14 maggio alle ore 16 (Aula P1.5) l'azienda Energy Way (https://www.energyway.it/) terrà un seminario dal titolo "Machine Learning e metodologie innovative per il Decision Making".

Interverranno Alberto Manzini e Cosimo Fiorini, rispettivamente matematico e data scientist di Energy Way.

Il seminario è nell'ambito del corso "Data Management and Governance", ma tutti gli interessati sono invitati a partecipare.

Locandina:

LocandinaEW

Sonia Bergamaschi and Giovanni Simonini will participate in the conference "ICDE 2018" to present the paper "Schema-agnostic Progressive Entity Resolution"

Professor Sonia Bergamaschi is General Chair at the SEBD 2018 - 26th Italian Symposium on Advanced Database Systems.

The twenty-sixth edition of the Italian Symposium on Advanced Database Systems (SEBD - Sistemi Evoluti per Basi di Dati) is organized by Politecnico di Bari and Università degli Studi di Modena e Reggio Emilia. It will take place in Castellaneta Marina (Taranto) at ETHRA RESERVE (Ex Nova Yardinia) from June 24th to June 27th 2018.

For more information visit the conference website http://sisinflab.poliba.it/sebd/2018/

During the conference, Giovanni Simonini will present the paper "Towards Progressive Search-driven Entity Resolution" (full author list: Alberto Pietrangelo, Giovanni Simonini, Sonia Bergamaschi, Ioannis Koumarelas, and Felix Naumann).

La professoressa Sonia Bergamaschi terrà il giorno 27 Febbraio presso l'ITIS Enrico Fermi di Modena, nell’ambito dell’iniziativa regionale ”Un pozzo di Scienza” sponsorizzata da HERA  sul tema  "Il futuro è dell’Intelligenza Artificiale?“, la lezione su: "Big Data e Intelligenza Artificiale”.

The paper "Schema-agnostic Progressive Entity Resolution" (authors: Giovanni Simonini, George Papadakis, Themis Palpanas, Sonia Bergamaschi) has been accepted at IEEE International Conference on Data Engineering (ICDE), Paris, France, April 2018.

Venerdì 15 Dicembre 2017, ore 16,30-18,00, nell'Aula P1.6, il dottore di ricerca Matteo Interlandi, terrà il Seminario:
"Quick Develoment Big Data Analytics Tools"

Abstract: Implementing data processing logic in Data-Intensive Scalable Computing (DISC) systems is a difficult and time consuming effort. Today’s DISC systems offer many special purpose programming models and Domain Specific Languages, but very little tooling for debugging and profiling programs. As a result, programmers spend countless hours in stitching together subprograms written using different APIs, and performing trial and error debugging using log traces as evidences. To aid this effort, in the last years I have help in building a set of tools allowing developers to reduce the overall time to market for their Big Data Analytics. In particular, in this talk I will describe how relational, graphs and machine learning applications can be efficiently run at scale using the tooling I contributed to develop."

Bio: Matteo Interlandi is a Research Scientist in the Cloud and Information Services Lab (CISL) at Microsoft, working on scalable Machine Learning Systems. Before Microsoft, he was a Postdoctoral Scholar in the CS Department at the University of California, Los Angeles. Prior to joining UCLA, he was Research Associate at the Qatar Computing Research Institute and at the Institute for Human and Machine Cognition. He obtained his PhD in Computer Science at the University of Modena and Reggio Emilia under the supervision of Sonia Bergamaschi.

Page 1 of 13